BESTYRELSEN


Bestyrelsen har det overordnede ansvar for klubbens anliggender og er ansvarlig for, at klubben ledes og drives i henhold til klubbens vedtægter samt beslutninger, taget på ordinære og ekstraordinære generalforsamlinger.


Jens Ferdinand - Formand - Faaborg Golfklub

Jens Ferdinand

Formand

fam.ferdinand(at)gmail.com

 20 71 22 42

Søren Pedersen - Næstformand Faaborg  Golfklub

Jørgen Nørregaard Dahl

Næstformand & Kasserer

privatdahl(at)gmail.com

23 30 95 07

Jette Wulff - Sekretær Faaborg Golfklub

Jette Wulff

Sekretær

jettewulff(at)outlook.dk

61 77 78 36

Finn Bonde Schaarup

Medlem

(Husudvalg)

fs(at)dte.dk

24 88 80 54

Jørgen Bremholm - Formand - Faaborg Golfklub

Claus Halken

Medlem

(Baneudvalg)

mail(at)claushalken.dk

26 24 87 03

Henrik Olsen - Bestyrelsesmedlem Faaborg  Golfklub

Lars Rindum

Medlem

(Rekrutteringsudvalg)

larsrindum(at)gmail.com

30 33 43 87

David Hollinsworth - Bestyrelsesmedlem Faaborg Golfklub

David Hollinsworth

Medlem

(Sports & Turneringsudvalg)

davidhollinsworth(at)mail.dk

26 44 77 92

Trine Henriksen

2. Suppleant

(Begynderudvalg)

trine1970(at)live.dk

60 77 30 22


Nyheder

  • September 2023 - Nyt fra bestyrelsen

    September 2023 - Nyt fra bestyrelsen



    1. Andreas Søndergaard


    Med baggrund i den fra alle sider udtrykte store tilfredshed med vores træner Andreas Søndergaards indsats i og for klubben, kan bestyrelsen hermed med stor glæde oplyse, at samarbejdet med Andreas fortsætter i den nye sæson, idet kontrakt nu er indgået for sæsonen 2024. Fra bestyrelsens side glæder vi os til at fortsætte og udbygge samarbejdet med Andreas.


    Yderligere information om træningsmuligheder, tider og priser følger, når sæsonstart nærmer sig.


    2. Greenfee pr. 1/10-23


    På seneste bestyrelsesmøde besluttede bestyrelsen at sætte greenfeesatsen op til 400 kr. Med denne stigning ligger FGK fortsat på niveau med eller under de omkringliggende fynske klubber.


    Den nye pris træder i kraft med virkning pr. 1. oktober 2023.


    3. Åbent Hus


     Det sidste ”Åbent Hus” i 2023 blev som bekendt afholdt den 27/8.


    Arrangementet var i lighed med de tidligere arrangementer en succes med ca. 25 besøgende, og specielt glædeligt var det at konstatere, at vægten denne gang var på de yngre aldersgrupper, herunder forældre med teenagebørn.


    Efterfølgende har der været meget fin tilslutning til børne-/ juniortræningen hos Andreas lørdag formiddag.



    På bestyrelsens vegne


    Jens Ferdinand

    Formand

  • August 2023 - Nyt fra bestyrelsen

    August 2023 - Nyt fra bestyrelsen


    1. Bestyrelsen


    På bestyrelsesmøde 14/8 har bestyrelsen med beklagelse taget til efterretning, at Henrik Olsen af personlige årsager har ønsket med omgående virkning at udtræde af bestyrelsen.


    Bestyrelsen takker Henrik for hans dedikerede arbejde i bestyrelsen og dermed for medlemmerne.


    I stedet for Henrik er Lars Rindum som 1. suppleant indtrådt i bestyrelsen frem til den ordinære generalforsamling 2023.


    2. Økonomi


    Økonomien tegner fortsat fornuftigt. Dog ligger greenfee indtægterne pr. 30/6-23 noget under samme tidspunkt sidste år. Heldigvis tegner august og september bedre end de seneste måneder.


    Medlemstallet pr. 30/9 forventes at holdes sig status quo.

     

    3. Rekruttering/Begyndere


    Der har i løbet af sommeren været afholdt følgende arrangementer:


    3.1 Familie/vennedag

    Desværre drillede vejret, med de fremmødte – i alt ca. 20 – havde en dejlig dag i regntøj og gummistøvler. Bestyrelsen forventer at gentage arrangementet.


    3.2 Rehab-Golf

    Det viste sig, at tidspunktet ikke var velvalgt. Derfor vil introduktionen til Rehab-Golf blive gentaget den 27/8.


    3.3 Turbo golfkørekort

    På opfordring af et par medlemmer kunne man i juli måned på blot 1 uge tage golfkørerkort. Klub og ikke mindst træner har fået stor ros for initiativet, men konklusionen er, at det, hvis man ikke har et udtalt boldtalent eller tidligere har forsøgt sig med eksempelvis med pay-and-play golf, er særdeles krævende at gennemføre det intensive forløb med et afsluttende golfkørekort.


    3.4 Spil-med-dag 13/8

    Spil-med-dagen var en succes med hele 36 tilmeldte.


    Det blev en hyggelig eftermiddag med godt vejr - med en kort golfintroduktion, Greensome på for-9 og afslutningsvis en pølse/øl i gården. Et par af de inviterede har aktuelt allerede tilmeldt sig begynderkurset.


    3.5 Firmagolf/Fredagsbar

    Som annonceret både på hjemmesiden og på Facebook introducerer klubben som et nyt initiativ ”Fredagsbar” i august og september for grupper af kolleger, venner, familie, naboer på min. 6 personer.


    Det er håbet, at rigtigt mange vil benytte sig af denne mulighed for at mødes til golf og en fredagsøl som indledning på weekenden – tilmelding til arrangementerne er nødvendig - yderligere information på Facebook og på hjemmesiden.


    3.6 Skolegolf

    I fortsættelse af forårets initiativ, gennemfører Andreas på samme måde her i efteråret et golfforløb for udvalgte skoleklasser. Derfor vil I af og til møde de unge mennesker i klubben, som forhåbentligt kan få lyst til golf’en.


    3.7 Åbent Hus

    Det sidste ”Åbent Hus” i 2023 afholdes den 27/8. Arrangementet vil blive annonceret på hjemmeside, Facebook og i Ugeavisen.


    4. Strategi


    Da Henrik Olsen indgik i styregruppen for strategiarbejdet, bliver det nødvendigt at sammensætte en ny styregruppe, hvilket muligvis indebærer, at processen ikke som forventet kan afsluttes inden generalforsamlingen i december. Yderligere information herom følger.


    5. Køkkenprojektet


    Klubben har endnu ikke modtaget svar på den indsendte LAG SØM ansøgning om fondsmidler til køkkenprojektet. Svar forventes i løbet af august.


    6. Banen


    Boldautomat & robot på driving range


    Der arbejdes fortsat på at optimere driften af automaten og løse de konstaterede opstartsproblemer. Problemerne forventes løst senest til sæsonstart 2024.


    Overdækning af driving range


    Baneudvalget arbejder aktuelt på mulighederne for at etablere en overdækning af det nederste niveau på udslagsstederne.


    Udvalget vil sætte stor pris på input fra jer medlemmer - gerne med fotos/forslag til mulige løsninger og med oplysning om, hvor den foreslåede løsning er etableret. Det er tanken, at overdækningen ikke skal være alt for tung og klodset – løsningen skal gerne passe ind i naturen, eksempelvis med græs på taget.


    Forslag bedes sendt til Claus Halken pr. sms eller e-mail. Kontaktinfo fremgår af hjemmesiden. 


    7. Affald


    Affaldsspandene ude på banen er nu lukket, og affald skal sorteres og bortskaffes i beholderne ved hul 18.


    Desværre ser det ud til, at den nye ordning har medført, at der efterlades mere affald på banen end tidligere, og bestyrelsen vil på den baggrund hermed opfordre til, at alle husker at opsamle og bortskaffe eget affald - men også i givet fald andre spilleres ”glemte” affald. På forhånd tak.


    8. Roser til klubben


    Ros fra grupper af greenfeespillere


    Klubben har den seneste uge modtaget 2 x flotte, rosende ord på skrift fra grupper af greenfeespillere, som har gæstet klubben.


    Fra bestyrelsen skal der lyde en specielt tak til Barbara - men også til både den øvrige stab og jer medlemmer for den gode ånd og positive holdning, som vores gæster møder.


    Taksigelse fra Ole Lauritzen


    Med henvisning til tidligere opsatte opslag i tavlerummet, takker bestyrelsen endnu engang de medlemmer, som på dagen udviste respekt for det begravelsesfølge, som passerede banen, hvilket betød meget for familie og venner.


    På bestyrelsens vegne


    Jens Ferdinand

    Formand


  • Juni 2023 - Nyt fra bestyrelsen

    Juni 2023 - Nyt fra bestyrelsen


    1. Artikel i Golf Avisen om ”10 unikke klubhuse i Danmark”


    Link til artiklen er nu lagt op på hjemmesiden sammen med link til ”Dalkildegaards

    historie”, som vi med tak har modtaget fra Bent Hansen. God fornøjelse med

    læsningen.


    2. Økonomi


    Økonomien ser fortsat fornuftig ud både i forhold til sidste år og i forhold til

    budget.


    3. Rekruttering/Begyndere


    Arbejdet med rekruttering og opstart nybegyndere kører for fuldt tryk – og

    fortsættes hen over sommeren. Planerne for efterårssæsonen er under

    udarbejdelse. Yderligere herom, så snart tidspunkter og aktiviteter ligger fast.

    Som noget nyt, vil der i år blive afholdt specielle ”lynkurser”, hvor nybegyndere

    kan tage deres golfkørekort på 1 uge, mens de f.eks. er på ferie i Faaborg. Der er

    aktuelt flere tilmeldte, og kurserne vil blive annonceret, således at alle

    interesserede får mulighed for at deltage.


    4. Strategi


    Strategiarbejdet er som bekendt igangsat, og bestyrelsen vil gerne benytte

    lejligheden til at takke for de mange besvarelser i spørgeskemaundersøgelsen,

    som nu indgår i strategiarbejdet.

    Strategiarbejdet ”holder sommerferie”, men startes intensivt op i starten af

    september, og såvel udvalg som medlemmer vil blive inddraget i processen.


    5. Køkkenprojektet


    Flere bestyrelsesmedlemmer har på det seneste været kontaktet af medlemmer,

    som har efterspurgt information om ”køkkenprojektet”.

    Med henvisning til ”Nyt fra Bestyrelsen” i april kan vi bekræfte, at bestyrelsen har

    genoptaget de tidligere bestyrelsers forarbejde og planer for en flytning og

    renovering af køkken & serveringsområdet i hovedbygningen. Information vil blive

    udsendt, så snart der er konkret nyt om projektet.

    Som også nævnt i april, har klubben indgået aftale med fundraiser Anne Mette de

    Visser, og de første møder har været afholdt.


    6. Boldautomat & robot på driving range


    Som allerede udmeldt fra sekretariatet, er den nye boldautomat nu installeret og opsamlerobotten idriftsat.


    Der arbejdes aktuelt på at optimere funktionerne i automaten, og i håbet om, at medlemmerne vil opleve en forbedret service på driving range med det nye system, opfordrer bestyrelsen alle til snarest at henvende jer på kontoret for at få udleveret chip til gratis bolde på driving range (depositum 100 kr.), da overgangssystemet med koder falder bort med udgangen af juni. Som tidligere meddelt, vil gæstespillere fremover skulle betale for bolde på driving range.


    7. Affaldssortering


    Som også tidligere nævnt, er klubben ligesom alle andre underlagt de nye

    affaldssorteringsregler.

    Derfor vil affaldsspandene på banen i den nærmeste fremtid blive lukket, og alle

    bedes sortere og bortskaffe deres affald i beholderne, som er opsat ved hul 18.


    8. Sommertilbud til udvalgte klubber


    På baggrund af et tilfredsstillende antal gæstespillere og dermed indtjening sidste sommer, har bestyrelsen besluttet at gentage initiativet fra 2022 at tilbyde spillere fra udvalgte golfklubber at spille bestemte uger, hvor belastningen på banen erfaringsmæssigt ikke er stor, til en reduceret greenfee på 125 kr. - hver uge 5 klubber uden for Fyn + 1 fynsk klub.


    9. Nye pay-back aftaler med EnergiFyn


    2 ILDSJÆLE søges til at hjælpe Faaborg Golfklub


    EnergiFyn har kontaktet klubben og orienteret os om, at disel- og benzinbiler efter planerne vil være udfaset om ca. 10 år. Herefter vil alle køre i biler drevet af EL, hvilket indebærer et meget stort marked for installering af ladestandere i og ved vores bopæl.

    EnergiFyn har en markedsandel på 85% og har udvalgt 10 – 12 klubber/ foreninger på Fyn, som på det seneste har evnet, at få flere medlemmer til at tilmelde sig FynskSupport, og Faaborg Golfklub er som den eneste golfklub på Fyn blandt de udvalgte klubber.

    EnergiFyn tilbyder, at uddanne 2 ambassadører i hver af de udvalgte klubber, som får direkte adgang til et informationsteam, og som får præsentationsmateriale stillet til rådighed. Endvidere stiller EnergiFyn gerne op til møder i klubben og vil gerne være matchsponsor.

    For hver ladestander, som et medlem får installeret, modtager FGK et kick-back- fee på 500 kr.


    Over de kommende år kunne dette betyde et større 6-cifret beløb i indtægt for FGK - et beløb, som ville gøre det muligt at realisere mange af de vedligeholdelses- og renoveringsprojekter, som klubben står overfor.

    Vi søger derfor efter 2 ildsjæle, som vil være med til at skubbe projektet i gang over for vores medlemmer. Venligst kontakt Henrik Olsen på 20702831 eller henrik.olsen5642@gmail.com, hvis du kunne være interesseret i at få en uddannelse i ladestandere og hjælpe de øvrige i klubben med spørgsmål.


    Forsikringstjek


    Vores hovedsponsor GF-Forsikring, har lavet en aftale med EnergiFyn.

    Hvis du ønsker et forsikringstjek og vil kontaktes telefonisk af GF Fyn, skal du blot hente en brochure fra EnergiFyn hos Barbara.

    For hvert forsikringstjek afregner EnergiFyn 300 kr. til FGK, og hvis tjekket ender ud i et forsikringstilbud – og du nævner over for GF, at du medlem af FGK - afregner GF yderligere 300 kr./tilbud over for FGK – vær seriøs!


    Bestyrelsen benytter lejligheden til at ønske jer alle og jeres familier EN RIGTIG GOD SOMMER

    – vi glæder os til alle efterårets aktiviteter


    På bestyrelsens vegne

    Jens Ferdinand

    Formand

  • Marts 2023 - Nyt fra bestyrelsen

    Marts 2023 - Nyt fra bestyrelsen


    Info fra bestyrelsesmøde 27/2-23


    • Dialogmøde 1/2 -23: Bestyrelsen vil gerne benytte lejligheden til at takke for fremmødet og for de mange konstruktive input, som indgår i såvel bestyrelsens som udvalgenes fremadrettede arbejde. Et nyt Begynderudvalg er nu nedsat, suppleret af mange yderligere frivillige ”assistenter”, og arbejdet med forberedelsen af den kommende sæson er i fuld gang.
    • Økonomi generelt: På trods af alle ”mørke skyer”, tegner den økonomiske situation fornuftigt, idet bestyrelsen arbejder koncentreret på at øge indtægterne mest muligt, således at regnskabet bliver bedre end budget.
    • Investeringer 2023: Det er besluttet at investere dels i nødvendige nye maskiner til banen dels i ny boldautomat/opsamlingsrobot til driving range. Bolde vil fortsat være gratis for medlemmer, men skal betales af gæstespillere.
    • Ladestationer: Ladestationer til elbiler vil blive etableret i løbet af foråret.
    • Nyt puste/miljøområde: Som allerede meddelt på hjemmesiden etableres nyt puste- /miljøområde med affaldssortering ved hovedbygningens gavl ud mod Dalkildegaards Allé.
    • Nyt køkken i Caféen: Husudvalget arbejder med mulighederne for at etablere nyt køkken i caféen i stueetagen, da det må forudses, at de nuværende faciliteter ikke fremadrettet vil blive godkendt af myndighederne. Såfremt planerne realiseres, vil det nye køkken blive etableret i efterår/ vinterperioden 2023/24.
    • ”Billig-uger”: Da klubben sidste år havde stor succes med tilbud om spil til reduceret greenfee til et begrænset antal udvalgte danske klubber, arbejder bestyrelsen på et lignende tilbud i den kommende sommer i de uger, hvor der er mindst belastning på banen.
    • Sponsorindtægter: Bestyrelsen har, som tidligere udmeldt, fokus på mulighederne for at øge klubbens indtægter og i den forbindelse på initiativer til at øge klubbens sponsorindtægter.
    • Café Dalkilden: Ny forpagtningsaftale for 2023 er indgået med Kim Gjersen
    • Medlemsformer: Bestyrelsen har nedsat en arbejdsgruppe, som frem mod den ord. generalforsamling 2023 skal udarbejde forslag til nye og forenklede medlemsformer.
    • Strategi: Bestyrelsen har taget hul på udarbejdelsen af en strategiplan for klubben – såvel kortsigtet som langsigtet og forventer at præsentere oplæg til ny strategi på den ord. generalforsamling 2023

     

    Pay-Back aftaler – Faaborg Golfklub


    Vi vender endnu engang tilbage til de pay-back aftaler, som Faaborg Golfklub har med nogle af vores sponsorer, idet bestyrelsen opfordrer alle medlemmer til at støtte/benytte disse sponsorer, da dette potentielt indebærer en væsentlig indtjening for klubben – en indtjening, som er mere vigtig for klubbens økonomi end tidligere.

    Gennem den støtte bliver du også sponsor i klubben, vel og mærke uden at det koster dig noget.

    Der er tale om følgende sponsorer/produkter:


    • Energi Fyn 
    • OK
    • Feriepartner MOB
    • GF Forsikring

    Energi Fyn

     

    Energi Fyn har en meget stor markedsandel i vores nærområde.

    Sidste år lancerede vi en kampagne, som medførte, at vi fik væsentlig flere til at støtte os. Specielt ét medlem skaffede mere end 70 nye aftaler.

    I dag har vi ca. 150, som støtter os. Tallet burde være mere end det dobbelte – gerne tredobbelt. Det er ikke kun dig og din husstand, som kan støtte – spørg din familie, venner, bekendte, kolleger eller naboer. Støtten kan ydes som EL- og/eller gaskunde. Barbara har brochuremateriale.


    OK


    OK har også en stor markedsandel i vores nærområde. Køber du benzin, olie, gas eller EL hos OK, kan du støtte FGK.

    Vi har i dag ca. 50 aftaler – alt, alt for lidt. Ligesom det er tilfældet hos Energi Fyn, er det ikke kun dig, men også dine omgivelser, som kan støtte FGK. Barbara har brochuremateriale, også for OK.


    Feriepartner MOB


    Har du et sommerhus eller byhus, som du overvejer at leje ud enten på Fyn, øerne eller i Syd- og Sønderjylland, så er Feriepartner MOB/ Ejerrådgiver René Flintegaard gerne behjælpelig - tlf. 9363 8792.

    For hver indgået formidlingsaftale modtager FGK et honorar på kr. 4.000,-. Husk at gøre opmærksom på, at du er medlem af FGK.


    GF Forsikring


    GF Forsikring er klubbens hovedsponsor.

    Overvejer du at blive kunde hos GF eller tegne endnu en forsikring, så husk at nævne, at du er medlem af FGK.


    For hvert forsikringstilbud, GF fremsender, modtager FGK kr. 300, -, også selv om det ikke ender op med en aftale. Vi skal naturligvis være seriøse og potentielle, når vi beder om et tilbud.

    Hvis vi alle går helhjertet ind i at benytte ovennævnte muligheder, så er der et ekstra indtjeningspotentiale for klubben, svarende til 10 nye medlemmer – nye medlemmer, som vi i øvrigt arbejder målrettet på – mere om det senere.


    Ændring af ranking/hulindex for 18-huls banen


    Handikapudvalget har gennemgået statistikmateriale for de resultater, som er opnået på FGK’s 18-huls bane i 2022, omfattende mere end 200.000 registreringer, og på den baggrund er det besluttet at ændre hulindex fra sæsonstart 2023 som følger:


    Hul nr. Index Kommentar

    1.           9          uforandret

    2.          3          uforandret 

    3.          15         uforandret

    4.          1           idag 5

    5.          11         idag 13 

    6.          17        uforandret

    7.          7          idag 1 

    8.          13        idag 11

    9.          5         idag 7

    10.        14        uforandret

    11.         8          idag 6

    12.        2          idag 4

    13.        18        uforandret

    14.        12        uforandret

    15.        6          idag 2

    16.        4          idag 8

    17.        16       uforandret

    18.        10       uforandret



    Ny baneguide er udarbejdet i henhold til den nye rating.


    Arbejdsdag forår 2023


    For god ordens skyld gentager vi, at arbejdsdagen 2023 er fastlagt til


    Søndag den 26. marts


    Vi håber, at se rigtigt mange medlemmer på dagen, så vi kan gøre både banen og klubben klar til sæsonen. Yderligere information følger snarest.

    Tilmelding til dagen enten via Golfbox, hvor arbejdsdagen er oprettet eller pr. e-mail til Barbara – 

    OBS ny e-mailadresse: info@faaborggolfklub.dk


    Golfens dag/Åbent hus forår 2023


    Til orientering afholdes ”Åbent Hus” i klubben den 2. april og ”Golfens Dag” den 23. april, og bestyrelsen håber naturligvis på at se mange af medlemmernes familie, venner og bekendte, som kunne have lyst til at forsøge sig med at ”gå til golf”. Såvel bestyrelse som andre frivillige fra klubben vil være til stede for at tage godt imod alle gæster.


    På bestyrelsens vegne

    Jens Ferdinand 

    Formand

  • Januar 2023 - Nyt fra bestyrelsen

    Januar 2023 - Nyt fra bestyrelsen


    Allerførst Godt Nytår til alle i Faaborg Golfklub!


    Allerførst Godt Nytår til alle i Faaborg Golfklub!

    I den nye bestyrelse glæder vi os til den kommende sæson og er for længst i fuld gang med forberedelserne til den nye sæson.

    Det er den nye bestyrelses intention at være meget synlig og involverende, og første skridt på den vej er medlemsmødet den 1. februar 2023, hvor vi håber at se rigtigt mange af klubbens medlemmer til en konstruktiv dialog om fremtiden.


    Konstituering/Ny formand for Husudvalget


    Som allerede meddelt på hjemmesiden og ved opslag i klubben umiddelbart efter den ord. generalforsamling i december, har bestyrelsen konstitueret sig som følger, med de nævnte ansvarsområder:


    • Jens Ferdinand - Formand
    • Jørgen N. Dahl - Næstformand og kasserer
    • Jette Wulff - Sekretær, marketing/rekruttering 
    • Claus Halken - Baneudvalgsformand
    • Brian Lüthje - Husudvalgsformand 
    • Henrik Olsen - Sponsorudvalg/Erhvervsklub/ Handicapudvalg
    • David Hollinsworth - Sportsudvalg/Turneringsugvalg/Hjemmeside
    • Lars Rindum - Rekruttering
    • Trine T. Henriksen - Begynderudvalg

    Som det fremgår, fortsætter Claus Halken som formand for Baneudvalget, mens Brian Lüthje er indtrådt som ny formand for Husudvalget som afløser for Torben Søndergaard, der som bekendt i længere tid har ønsket at fratræde posten.

    På vegne af begge bestyrelser takker vi Torben for hans store indsats som husudvalgsformand og bestyrelsesmedlem i Faaborg Golfbane A/S og byder Brian velkommen på posten. Overdragelsen mellem de 2 formænd har allerede fundet sted, og Brian er indtrådt i bestyrelsen for A/S’et.

    Begge bestyrelser ser med forventning frem til samarbejdet med Brian, der ud over sit aktuelle arbejde med økonomisk kriminalitet har en fortid som murermester.


    Nye vedtægter

    De nye vedtægter, som blev vedtaget på den ord. generalforsamling i december blev iht vedtægterne ligeledes vedtaget på den ekstraord. generalforsamling den 11/1-23.


    Bestyrelsesmøde 11/1-23


    1. Økonomi

    Med udgangspunkt i de stigende energipriser og den ustabile økonomiske situation i samfundet generelt, følger bestyrelsen udviklingen nøje. For nuværende er situationen forholdsvis stabil, med lidt faldende kontingent- indtægter samt udgifter i henhold til budget.

    Det er for bestyrelsen en løbende proces at have blik for nye indtjenings- og besparelsesmuligheder, og ideer og forslag fra klubbens medlemmer modtages med tak.

    Investering i ny boldautomat v/driving range overvejes aktuelt. Beslutning forventes truffet i den nærmeste fremtid.


    2. Samarbejdet mellem klub (FGK) og aktieselskab (FGB)

    For at optimere samarbejdet og kommunikationen mellem FGK og FGB er det besluttet, at hhv formand/direktør for FGK og FGB, kasserer og formændene for Bane- og Husudvalg deltager i alle bestyrelsesmøder.


    3. Medlemskabstyper

    Bestyrelsen går i den nærmeste fremtid i gang med arbejdet på at definere forenklede medlemsskabstyper. Som oplyst på den ord. generalforsamling vil de nye medlemsskabstyper først være gældende for nye medlemmer, mens nuværende medlemmers medlemsskaber fastholdes og kun ændres, hvis medlemmet selv måtte ønske det.


    4. Aftale for sæsonen 2023 med Andreas Søndergaard

    Aftale for den kommende sæson er nu indgået med vores træner Andreas Søndergaard. Nærmere information herom følger.


    5. Arbejdsdag

    Dato for arbejdsdagen forud for åbningsmatchen 2023 er nu fastsat til lørdag den 25. marts 2023

    og vi beder alle, som har mulighed for at yde en frivillig arbejdsindsats denne dag, allerede nu reservere datoen. Nærmere information følger senere.

    6. DGU repræsentantskabsmøde 2023

    JF og JND deltager i DGU’s repræsentantskabsmøde i marts 2023.


    Den 18. januar, 2023


    På bestyrelsens vegne

    Jens Ferdinand Formand

  • December 2022 - Nyt fra bestyrelsen

    December  2022 - Nyt fra bestyrelsen


    Ordinær generalforsamling 2022


    Som bekendt afholdtes den ordinære generalforsamling 2022 i Hestestalden torsdag den 8. december med deltagelse af 65 stemmeberettigede medlemmer.


    Resumé af bestyrelsens beretning vil snarest blive lagt op på hjemmesiden.


    De opstillede kandidater til bestyrelse/som suppleanter blev valgt uden modkandidater, og på det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig som følger:


    Formand - Jens Ferdinand

    Næstformand - Jørgen Nørregaard Dahl 

    Kasserer - Jørgen Nørregaard Dahl 

    Sekretær - Jette Wulff

    Medlem - Claus Halken

    Medlem - Henrik Olsen

    Medlem - David Hollinsworth 

    Medlem - Brian Lüthje


    Det af bestyrelsen fremlagte forslag til nye vedtægter blev efter ændring af punkt 3.4, således at kontingentet også fremadrettet fastsættes af generalforsamlingen, enstemmigt vedtaget. Da de nødvendige 2/3 af alle stemmeberettigede medlemmer imidlertid ikke var til stede/repræsenteret på generalforsamlingen, vil der straks efter nytår blive indkaldt til Ekstraord. Generalforsamling for endelig godkendelse af de nye vedtægter.


    Tidspunktet for den ekstraord. generalforsamling er foreløbig fastsat til den 11. januar 2023 kl. 20.00.


    Medlemsmøde


    Som adviseret på generalforsamlingen, vil bestyrelsen straks efter nytår indkalde til medlemsmøde for drøftelse af udfordringerne og opgaverne for såvel bestyrelse som medlemmer i den kommende sæson. Tidspunktet for dette møde er foreløbig fastsat til den 1. februar 2023 kl. 19.00 i Hestestalden.


    Den 15. december, 2022


    På bestyrelsens vegne

    Jens Ferdinand Formand

  • September 2022 - Nyt fra bestyrelsen

    September 2022 - Nyt fra bestyrelsen


    Endnu en sæson nærmer sig sin afslutning. Heldigvis ser det ud til, at vi økonomisk lever op til budget og kommer ud med skindet på næsen.

    I bestyrelsen er vi for længst gået i gang med budgetlægningen for det kommende år – en opgave, som er en stor udfordring, da vi, ligesom alle andre, virksomheder såvel som private, står i en problematisk situation med stærkt stigende omkostninger til el, vand, varme og brændstof, hvor ingen tør spå om fremtiden.

    I den forbindelse opfordrer bestyrelsen alle medlemmer til i den kommende kolde og mørke tid at spare mest muligt på energien, d.v.s. slukke/forbruge mindre af alt, når I er i klubben.


    Nyt fra greenkeeperstaben


    Vores greenkeeperelev René Juul Vedersøs uddannelse forløber meget tilfredsstillende. René har, netop bestået sin mesterlæreprøve og begynder nu på 1. skoleforløb.

    STORT TILLYKKE herfra til René - og held og lykke med skolen…….


    Ordinær generalforsamling 2022 i FGK


    Til orientering er den ordinære generalforsamling 2022 nu tidssat til;


    torsdag den 8. december 2022


    Officiel indkaldelse med dagsorden udsendes senere iht gældende vedtægter.


    For en ordens skyld gør vi opmærksom på, at medlemsforslag til behandling på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest den 31. oktober 2022.


    Med hensyn til valg til bestyrelsen, er såvel formand som næstformand på valg for den kommende 3-års periode og 2 suppleanter skal genvælges/vælges for det kommende år. Derudover er posten som kasserer som bekendt vakant.


    Til orientering har formand Jørgen Bremholm og næstformand Søren Pedersen allerede nu meddelt den øvrige bestyrelse, at de ikke ønsker at genopstille, hvorfor valgbare medlemmer, som er interesserede i at indtræde i bestyrelsen/som suppleant, bedes kontakte bestyrelsen/formanden – meget gerne i god tid inden generalforsamlingen. Til posten som kasserer, har bestyrelsen en meget kvalificeret kandidat, som er villig til at påtage sig denne opgave.


    Faaborg Golfbane A/S


    Da Søren Pedersen ønsker at udtræde også af A/S bestyrelsen på næste ord. generalforsamling i maj 2023, og da husudvalgsformand Torben Søndergaard som tidligere meddelt ønsker at fratræde i husudvalg/bestyrelse snarest, bedes interesserede i de 2 ledige poster kontakte formandskabet/Bo Andersen for at sikre en glidende overgang mellem gammel og ny bestyrelse.


    Begge bestyrelser ser frem til at høre fra medlemmer, som er interesseret i at indgå i bestyrelsesarbejdet, således at begge bestyrelser kan sammensættes med den nødvendige, forskelligartede baggrund og viden.


    Den 15. september, 2022


    På bestyrelsens vegne

    Jørgen Bremholm

    Formand


  • Juli 2022 - Nyt fra bestyrelsen

    Juli 2022 - Nyt fra bestyrelsen


    "Sommerhilsen fra Bestyrelsen"


    Hermed en sommerhilsen fra bestyrelsen med information om de seneste tiltag i klubben.


    Ændring af hul 2 på par-3 banen


    Som de fleste af jer allerede har set både på Facebook og fysisk på banen, er greenkeeperstaben nu gået i gang med en omlægning af hul 2 på par-3 banen. Ændringen var tvingende nødvendig på grund af de store gener med ”vildfarne bolde”, som vi hidtil har udsat vores nabo for. Det skal understreges, at vores nabo har været meget forstående og tålmodig, men situationen var uholdbar, og bestyrelsen håber, at problemerne fremover vil være løst.


    Måtter til træning af indspil


    Efter ønske - specielt fra vores nybegynderne - er måtter nu udlagt foran bunkeren ved indspilsgreen for at muliggøre indspil fra et plant område.


    Driving range bolde


    Vi har tidligere - flere gange - indskærpet at rangebolde UDELUKKENDE må bruges på driving range.

    Desværre hører vi tit fra både greenkeepere og medlemmer, at man fortsat finder rangebolde på banen. Dette er overraskende, da vi som spillere véd, at spillet på banen IKKE forbedres ved spil med disse bolde!!!

    Der er igen blevet fyldt op i boldkassen, og de er ikke gratis!!!! så vi appellerer endnu engang til, at man lader rangeboldene forblive på driving range området.


    Ny træner


    Mange medlemmer udtrykker stor tilfredshed med klubbens nye træner Andreas Søndergaard, hvilket vi i bestyrelsen er meget glade for.


    Det nuværende tilbud om deltagelse i gratis træning for medlemmer vil blive fastholdt indtil videre, men HUSK, selvom tilbuddet er gratis, så meld afbud hvis I bliver forhindret i at deltage. Det er trist med ledige pladser, når andre står på ventelisten. På forhånd tak.


    Åben Skole


    Mange af jer har sikkert ved flere lejligheder konstateret, at Andreas har haft større grupper unge mennesker på besøg. Dette er foranlediget af en aftale med kommunen, omkring "Åben skole", og vi håber igennem dette projekt at tiltrække nogle unge mennesker til klubben. Det kunne være hyggeligt med en spirende ungdomsafdeling i vores klub, så tag godt imod de unge mennesker.


    Tilbud til klubbens sponsorer og deres ansatte


    For at vise vores påskønnelse af støtten fra vores sponsorer, men naturligvis også med det formål for at tiltrække nye, gerne yngre medlemmer, har sponsorudvalget netop skrevet til alle sponsorer med et favorabelt tilbud om golfkørekort og efterfølgende medlemskab, gældende for resten af 2022 for sponsorerne, deres ansatte og disses partnere.


    Café Dalkilden


    Som I sikkert allesammen har oplevet, er priserne på energi steget voldsomt i år. Det gælder også for klubbens forpagter, hvilket bl.a. har slået igennem på begrænsede åbningstider.

    Derfor - når I trænger i til væske eller fast føde efter runden, så støt gerne op om Caféen og nyd samværet med jeres medspillere. Kun ved øget aktivitet kan vi forvente udvidede åbningstider.


    Medhjælpermatch


    I den nærmeste fremtid åbner klubben for tilmelding i Golfbox til vores Medhjælpermatch, som de sidste år desværre har været ramt af Corona restriktionerne, men…… i år skal det være - så HUSK:

    den 21. august inviterer bestyrelsen alle medlemmer, som yder frivilligt arbejde for klubben, til hyggeligt samvær med spil, mad og drikke.


    Kaspers Harsbo Pedersen – store oplevelser som caddie


    Den 5. juni vandt danske Nicolai Kristensen Challenge Touren i Tjekkiet – en oplevelse, som han delte med vores medlem Kasper Harsbo Pedersen, som havde fornøjelsen at gå caddie for Nicolai.


    Kasper har som caddie haft store oplevelser på Challenge Touren og har på det seneste været i både Tyskland, Østrig og Spanien.

    Dette indlæg er tænkt som inspiration til vores unge golfspillere… og TILLLYKKE herfra til både Nicolai og Kasper.


    Bestyrelsen vil til slut benytte lejligheden til at sige tak til Barbara i sekretariatet, som på vanlig fortræffelig og dedikeret vis servicerer vores gæster og medlemmer.


    Også en stor tak til vores greenkeeperteam, som under Sørens ledelse yder en kæmpe indsats for at præsentere en rigtigt flot og velplejet bane til stor glæde for både gæster og medlemmer.


    Endnu engang en rigtig god sommer til jer alle!


    Med venlig hilsen

    P.b.v.

    Jørgen Bremholm

    Formand


  • April 2022 - Nyt fra bestyrelsen

    April 2022 - Nyt fra bestyrelsen


    Indledningsvis vil jeg på vegne af såvel bestyrelse som Husudvalg og Baneudvalg hermed rette en hjertelig tak til hver og én, som søndag den 3. april ydede en kæmpe indsats på medhjælperdagen. Det kan ikke overdrives, hvor stor en værdi det er for klubben, at I medlemmer møder så talrigt op og lægger så mange kræfter i at trimme vores smukke omgivelser på Dalkildegaard både ude og inde forud for sæsonstart. TUSIND TAK TIL ALLE.


    Ændringer i bestyrelsen 


    Af arbejdsmæssige årsager er kasserer Helle Lieutenant med omgående virkning udtrådt af bestyrelsen. Bestyrelsen har derfor reorganiseret sig frem til den ordinære generalforsamling 2022, hvor en ny kasserer kan vælges. Yderligere har Johnny Lauridsen af personlige årsager set sig nødsaget til at nedlægge sit hverv som suppleant. Ny suppleant vælges på den ordinære generalforsamling 2022.


    Disposition af træningstider 


    Som det nok allerede er de fleste bekendt, vil vores nye træner Andreas Søndergaard være i klubben mandag, onsdag og lørdag. Indledningsvis er det besluttet at prioritere begyndertræningen, som finder sted mandag og onsdag fra kl. 17/18 og kl. 18/19. Træningstimen kl 19/20 er som tidligere forbeholdt eliten. Andreas afholder som udmeldt træning 3 lørdage i april med tilmelding direkte til Andreas. Specielt vil der i perioden onsdag den 6/4 og frem til ”Golfens Dag” den 24/4 de 2 træningstimer mandag og onsdag udelukkende være begyndertræning for de nybegyndere, som ikke fik færdiggjort deres forløb sidste år, således at disse nu får mulighed for at få deres golfkørekort og kan indmelde sig i klubben. Fra mandag den 25/4 vil der således være træning for nybegynderne 2022. Information omkring træning og aktiviteter lørdage fra maj følger snarest.


    Sportsudvalg 


    Som noget nyt er der nu nedsat et Sportsudvalg i klubben, bestående af David Hollinsworth, Lars Rindum, Flemming Miller, Brian Westphal, Nicolaj Urban og Andreas Søndergaard.


    Yderligere information herom følger snarest.


    Golfens Dag/Spil-med-Dag den 24/4 


    Bestyrelsen og de involverede udvalg har i år besluttet at slå Golfens Dag og Spil-med-Dagen sammen, idet der i år ikke vil blive afholdt deciderede hvervedage i efteråret, da erfaringerne viser, at deltagerne ikke når at afslutte intro-forløbet inden vintersæsonen. Der er allerede opsat opslag, og arrangementet vil blive annonceret såvel lokalt som på de sociale medier. Rekrutteringsudvalget er i gang med yderligere aktiviteter, så hvis man gerne vil give en hånd til rekrutteringsarbejdet, kan man henvende sig til Bente Leth. Generelt arbejder såvel bestyrelse som Rekrutteringsudvalg på at skaffe nye medlemmer via forskellige aktiviteter og på de sociale medier.


    Hulmursisolering 


    Medio april vil der blive foretaget en tiltrængt hulmursisolering af sekretariats-bygningen. Jeg beder derfor om forståelse for den uro/larm, som dette kortvarigt vil medføre.


    Ophør, vinterregler / indberetning af scores


    For en ordens skyld gør vi her opmærksom på, at der fra og med åbningsmatchen søndag den 10. april ikke længere skal/må lægges op på banen.

    Endvidere skal det med henvisning til de nye regler for handicapregulering præciseres, at ALLE golfrunder fra og med søndag SKAL indberettes i Golfbox.


    Til slut ønsker bestyrelsen hermed alle medlemmer en rigtig god golfsæson 2022


    Med venlig hilsen

    P.b.v.

    Jørgen Bremholm

    Formand



Kommende Events

  • 11. januar 2023 - Bestyrelsemøde


  • 24. & 25. januar 2023 - Workshop for Rekrutteringsudvalg 2023

    24. Brøndby

    25. Kolding

Share by: