KANINER

Formålet med Kaninklubben er:

• at give nye medlemmer en god start på klublivet.
  • at lære andre kaniner/HCP-spillere at kende, så du altid har en at spille med, hvis du kommer alene.
  • at korte vejen fra kaninspiller til handicapspiller.
  • at bygge videre på rutine og regler.

Kort og godt kom godt i gang med golfspillet!!!!

Vedtægter

Kort og godt kom godt i gang med golfspillet!!!!

ALLE medlemmer af Faaborg golfklub kan deltage i ONSDAGS-MATCHER (se sæsonplan og kalender).
Hver onsdag kan du møde op i klubhuset; tidligst kl. 15.00 og senest kl. 17.20.

Her vil én fra kaninudvalget modtage din tilmelding via dit scorekort og betaling (25 kr.).

Kaninudvalgsmedlemmerne sammensætter 3-bolds-hold og bestræber sig på, at sende hold ud hurtigst muligt, men ikke nødvendigvis i fremmøde-rækkefølge, da holdene helst skal være blandede af kaniner og HCP-spillere.

HCP-spillere er med for at hjælpe/guide kaniner godt i gang med golfspillet.

Bedste score på hver hul tæller til holdpoint.

Den anden onsdag i hver måned i sæsonen er der fællesspisning med præmieoverrækkelse fra de foregående onsdage samt kåring af månedens kanin- og HCP-spiller.

Der uddeles præmier til de bedste holdscorer fra de foregående onsdage samt til den spiller, der har månedens samlede højeste individuel score. (Laveste handicap vinder, hvis flere har samme højeste score)

For at modtage præmier SKAL man være til stede samt tilmeldt spisningen.

1. Præmien vil dog kunne udleveres i efterfølgende måned, hvis man er til stede og tilmeldt spisning.

Ikke overrakt 1. præmier for september, bortfalder efter afslutningsmatchen.

Præmie til Månedens & Årets Kanin- og Handicap-spiller udleveres altid.

HCP-spillere kan kun modtage månedsdiplom én gang indenfor 3 måneder. Skulle det ske at samme HCP-spiller har samlet højeste score flere gange inden for 3 måneder, bliver det næsthøjeste score, der får månedsdiplomet.

Tilmelding til spil og spisning på golfboks, senest onsdagen før. Tilmelding er bindende og betaling for maden skal ske til Cafe Dalkilden - også ved afbud efter tilmeldingsfrist.

Sæsonafslutning er lørdag efter sidste onsdagsmatch. Her er der match og ”Fest frokost” samt kåring af årets kanin- og årets handicapspiller.

Alle, der har spillet kanin-matcher i sæsonen, kan deltage og invitere en partner med til Afslutningen.

Kaninklubben deltager i FYNSKE KANIN MATCH som er en match de fynske klubber imellem.

ALLE kaniner (HCP 36,1-54) kan deltage i en eller flere af de 4 matcher. Du får dermed 3 muligheder for at spille på andre baner ganske gratis. Tilmelding både på opslag i klubhuset og på GOLFBOKS senest onsdagen før.

Styregruppen

Kirsten Søndergaard

kirsten.sondergaard(at)outlook.dk

SÆSON 2024

ONSDAGS-MATCHER i KANINKLUBBEN i Faaborg Golfklub:

Onsdag den 3. april 2024 starter onsdagsmatcher i kaninklubben. Der spilles hver onsdag frem til 25. sept.

Som noget nyt er åbningstiden udvidet med ½ time. Vi har fået banelukning, så sidste hold kan slå ud senest kl. 17.28.

Der er åben for fremmøde kl. 15.00 til 17.20. MatchFee 25 kr. (betales kontant eller MobilePay)

Ingen tilmelding før ved fremmødet.

2. onsdag i måneder er der spisning og præmieuddeling. Datoerne er: 8/5; 12/6; 10/7; 14/8; 11/9

Fremmøde kl. 16.30 - 16.45. MatchFee 25 kr. (menu-pris ca. 130 kr.)

Tilmelding via golfboks til både spil og til spisning (bindende) en uge før.

Når der er spisning, er der tilrettelagt særligt spil med gunstart.

Alle andre onsdage er kaninmatcherne tællende, og der handicapreguleres efter gældende regler.

Der veksles mellem udspil fra tee 48, tee 50 og valgfri tee og der spilles skiftevis Forni og Bagni.

AFSLUTNINGS-MATCH i KANINKLUBBEN i Faaborg Golfklub:

Lørdag den 29. september 2024 kl. 10.00. Særligt spil og efterfølgende frokost og kåring af Årets Kaninspiller og Årets Handicapspiller.

FYNSKE KANIN MATCH 2024:

I 2024 er Kaninklubben i Faaborg Golfklub i pulje sammen med kaninklubber i 3 andre fynske golfklubber.

De 4 kaninklubber mødes og spiller match med personlig score, som sammenlægges til hold-score.

Alle matcher spilles søndage med start kl. 15.00. Kaniner (handicap 36,1 og derover) kan deltage.

Bane og dato: Barløseborg GK 26.5.; Langeland GK 16.6.; Faaborg GK 18.8. og Odense GK 1.9.

Mødetid kl. 14.30. Det er gratis at deltage.

TILMELDING både via GOLFBOKS (søg ”FYNSKE KANIN MATCH”) og på opslag i FGK.

Der er afslutning i Fynske kanin match den 22.9. i Langesø Golfklub. Her spilles match og efterfølgende spisning og præmieuddeling.

Matchen er for ALLE KANINER/ HCP-spillere, der har spillet med i bare én af de fynske kanin-matcher og HUSK det er gratis at deltage.

Med håbet om en skønt golf-sæson og et godt sommerhalvår.

Kommende Events