HANDICAPUDVALG

Handicapudvalget har til opgave at overvåge, at de af medlemmerne indberettede scores sker i overensstemmelse med World Handicap System (handicapsystemet) samt fastsætte og regulere det enkelte medlems handicap, når der er behov for det.

Udvalgets medlemmer skal løbende opdatere deres kendskab til World Handicap System gennem DGU´s udbudte kurser og kontakt til DGU´s ressourcepersoner vedrørende handicapsystemet.

Udvalget har følgende funktioner/opgaver:

• at formidle kendskabet til handicapsystemet og ændringer af dette til klubbens medlemmer.
  • over for medlemmerne at pointerer vigtigheden af, at de løbende indberetter deres opnåede scores - også ved private runder, hvis de ønsker et retvisende handicap.
  • at bistå medlemmerne med ekstraordinær regulering, hvis deres handicap ikke mere er retvisende f.eks. i forbindelse med længerevarende sygdom/pause fra golfsporten.
  • at træffe afgørelser i disciplinærsager.
  • at forelægge bestyrelsen afgørelser, der indebærer karantæne eller eksklusion af et medlem, før dette meddeles medlemmet.
  • i samarbejde med bane- og turneringsudvalget at fastsætte banens handicapnøgle ud fra datamateriale om faktuelle scores på de enkelte huller og DGU´s overordnede henstillinger herom.
  • At bistå klubbens bestyrelse og øvrige udvalg i forhold, der vedrører udvalgets funktionsområder.

Jens Ferdinand - Formand - Faaborg Golfklub

Knud Olav Hansen