DAMEKLUBBEN


Velkommen til Dameklubben i Faaborg Golfklub


Dameklubben er en klub-i-klubben for alle medlemmer, der har et DGU-kort.

Vi er en ’bred’ klub, hvor alle kan spille med.


I Dameklubben vægter vi:

  • gode golfoplevelser
  • at være med i et fællesskab
  • at have det hyggeligt sammen
  • respekt for forskellighed


Vi glæder os meget til at komme i gang med den nye sæson og til at se både kendte og nye ansigter.​


Vi spiller hver tirsdag i sæsonen, der i år starter tirsdag den 2. april og slutter lørdag den 28. september, hvor vi spiller afslutningsturnering og afholder årsmøde med efterfølgende festmiddag.


Der vil hver tirsdag, bortset fra spise-tirsdage, være udgange kl. 10.00 og kl. 18.00

(april måned lidt tidligere, så vi kan nå at spille 9 huller, inden det bliver mørkt – se spilleplanen) 

Se i kalenderen vedr. spilleform og spisedage.


Tilmelding sker via Golfbox, hvor man vælger det tidspunkt på dagen, man ønsker at spille. Seneste tilmelding til matchen er søndage kl. 18.00.


På spisedage (se spilleplanen) er der udgang kl. 16.00. Tilmelding til match og spisning foregår via Golfbox. Seneste tilmelding er søndage kl. 12.00. Hvis nogle ønsker at spille på andre tidspunkter disse dage, skal de selv bestille tid og de er ikke med i dagens turnering, da der spilles holdspil.

Den månedlige spisning starter ca. kl. 18.30. 


For at blive medlem af Dameklubben skal du have et handicap på 54 eller derunder og betale et kontingent på 275 kr. Beløbet indsættes på reg. nr.: 4580 konto nr. 4580156320 eller MobilePay 29291020, senest den 30. april.

Ved betaling oplyses DGU nr.

Nye medlemmer sender mailadresse, tlf. og evt. adresse til : eva@hot-el.dk


Som medlem kan man:

  • Frit spille hver tirsdag i sæsonen (i alt 23 gange). I juli måned spilles der ikke af hensyn til gæstespillere
  • Mod greenfee-betaling kan man deltage i et par golfarrangementer i andre klubber
  • Modtage præmier for Birdie og 1. pladsen i din række
  • Ved overskud efter sæsonen få et tilskud til den afsluttende festmiddag


Har du lyst til at se, hvad Dameklubben er for noget, men ikke ønsker at være fuldgyldigt medlem, er du velkommen til at deltage på tirsdage for 30 kr. pr. gang og du deltager på lige fod om 1. præmien i din række, men uden de øvrige rettigheder.


Beslutter du dig for, inden for den første måned at blive medlem, kan det indbetalte beløb for dine prøvegange modregnes i kontingentet på 275 kr. 


Mange golfhilsner og på gensyn


Styregruppen

Anette – Eva – Karina – Dorte - Margit




Styregruppen


Jørgen Bremholm - Formand - Faaborg Golfklub

Margit Andersen

Formand

andersenmargit80(at)gmail.com

53 53 13 15

Søren Pedersen - Næstformand Faaborg  Golfklub

Eva Johansen

Kasserer

eva(at)hot-el.dk

20 29 10 52

Jette Wulff - Sekretær Faaborg Golfklub

Kitti Hollinsworth

Sekretær

kittihollinsworth(at)mail.dk

22 87 16 30

Søren Pedersen - Næstformand Faaborg  Golfklub

Karina Henriksen

Medlem

29 29 10 20

Anette Bisgaard

Medlem

anette-bisgaard(at)live.dk

40 29 75 58


Spilleplan Sæson 2024

Udgangstider


 Tirsdage


 kl. 10.00

 Tilmelding via golfbox 

  • sidste tilmelding søndag kl. 18.00



 kl. 18.00

Tilmelding via golfbox 

Sidste tilmelding søndag kl. 18.00



Tilmelding på spisedage

Tilmelding til match via golfbox

Sidste tilmelding søndag kl. 12.00


Udgang Kl.: 16.00

Spisning kl.: 18.30 Udgangstider


Program 2024

OBS:

På spisedage er der kun én udgang.


Tirsdag den 4. juni er der 1 dags udflugt og derfor ingen damegolf i Faaborg. Der er selvfølgelig mulighed for, at man kan lave private aftaler.


Fredag den 16. august og lørdag den 17. august er der 2 dages udflugt. 


De to første spilledage (2. og 9. april) spilles efter vinterregler og der er ingen handicapregulering.


Kalender


Nyheder

  • Årsmøde 2023

    Årsberetning 2023



    Året 2023 startede for mange medlemmer af Dameklubben i god tid før sæsonstart. Vi fik afprøvet at spille SIM - golf. 


    Karina foreslog, at vi holdt golfen og det sociale samvær ved lige hen over vinteren. Hun var idemageren og planlæggeren af SIM - golfen. Der var stor interesse for at afprøve det. To søndage i januar drog 16 personer (8 pr. gang) afsted til Odense. Vi havde en hyggelig tur med masser af sjov og mange udfordringer – især at putte - det var svært at bedømme afstanden på puttinggreen. Bolden skulle ramme lærredet for at bolden blev registreret, men ikke for hårdt, så det krævede øvelse. 


    Der har desuden vinteren igennem været god interesse for at spille vintergolf, når vejret har været til det. De bookede tider har været udfyldt.  


    Før sæsonstart afholdt vi som sædvanligt et forårsmøde (12. marts), så vi kunne få hilst på hinanden og nye medlemmer fik mulighed for at høre lidt om Dameklubben. Vi var 44 deltagere – heraf 4 nye ansigter. Der var stor gensynsglæde og snakken gik livligt. Styregruppen præsenterede planen for 2023 – herunder de to udflugter, der er blevet afholdt i årets løb. 


    Vi har i år været 53 medlemmer i Dameklubben. Tilslutningen til match har i gennemsnit ligget på omkring 25- 30 deltagere. Flest i forårssæsonen – men en del af Dameklubbens medlemmer, har haft forskellige fysiske udfordringer, hvilket har forhindret dem i at spille. Det tænker vi, har haft betydning for tilslutningen efter sommerferien. Vi har også haft en tirsdag, hvor det var umuligt at spille golf pga. blæst og regn, og alligevel var der 17, der trodsede vejret.  


    Forårssæsonen i Dameklubben startede den 11. april. Dagholdet startede i regnvejr, men efter kort tid blev regnen heldigvis afløst af solskin og vi kunne slå paraplyerne ned. Aftenholdet fik ikke brug for paraplyer. De have dejligt solskin. Alt i alt en god start på sæsonen. 


    1. spiseaften blev afholdt den 25. april. Vi havde undervisning af Erik Johansen i de nye regler. Vi var kun 18 deltagere – måske lidt uheldigt at det faldt sammen med afslutning i bridge. Vi spillede holdspil i kraftig vind -så der var mange drøftelser om strategier. Vi spillede Texas Scramble. 


    2. spiseaften i Dameklubben blev afholdt den 30. maj. Vi var 31 deltagere til match og spisning.  Til denne alternative match måtte vi kun have 3 redskaber med i bag´en – så første udfordring var at vælge, hvilke jern/køller, der skulle med i bag´en. På banen fandt vi ud af, at man kommer langt med kun tre redskaber.  Men det var heldigt for mange af os, at det var holdspil. 


    3. spiseaften i Dameklubben blev afholdt den 27. juni. Det alternative spil denne dag var `Norsk Stableford`. Der var 23 deltagere til spil og spisning – og vi fik ønsket hinanden en god sommer. 


    Lady Fyn blev i år afholdt i Middelfart den 9. juni. Det var 25-års jubilæum. Desværre var der ikke den helt store tilslutning fra Faaborg i år. Vi var kun to deltagere, men der var en pæn tilslutning fra de fleste klubber – dog ikke Ærø og Sct. Knuds. Måske havde afstanden og tidspunktet for starten indflydelse.  Det var et fint tilrettelagt arrangement, godt organiseret og vi havde et fantastisk flot vejr. Birthe og jeg vandt ikke præmier, men Birthe var heldig at få en klappepræmie på to greenfeebilletter. Middelfart vandt vandrepokalen. Næste år er det Odense Eventyr/Odense Golfklub, der er arrangør.  


    Vi har i år haft to udflugter. 1 éndags udflugt og 1 to-dages udflugt. Endagsudflugten blev afholdt den 22. juni og gik til Vestfyns Golfklub. Vi havde et fantastisk flot solskinsvejr og der var helt vindstille. Der var en god tilslutning til arrangementet. Vi var 23 deltagere, der samarbejder om holdspillet på banen og efterfølgende fik vi sandwich i klubhuset. En hyggelig tur med en god stemning. 


    To-dages udflugten gik til Birkemose Golfklub med overnatning i Fredericia. Der var temmelig meget bøvl med planlægningen, da Fredericia Golfklub brød aftalen med os. Vi var 15 damer afsted og havde en super hyggelig tur med lidt udfordringer fra vejrguderne.  Første dag fik vi torden og skybrud, så de fleste nåede ikke banen rundt. Der var kun en lidt vild gruppe med én Buggi, der nåede de 18 huller. Klubben gav os alle en greenfee billet, så vi kan komme igen i 2024. Best Western, hvor vi overnattede var et dejligt hotel, hvor vi fik en rigtig god betjening og lækker mad. Og der var plads til både spille aktiviteter og drinks efter middagen om aftenen. Næste dag nåede vi alle rundt på en udfordrende bane. Vi har efterfølgende lavet en undersøgelse for at finde frem til, hvorfor der var så få deltagere til denne udflugt i år. Resultatet af undersøgelsen kommer vi ind på lidt senere. 


    1.august startede vi igen op efter sommerferien. 

    Vi har ikke haft spisedage i august, da 2-dages udflugten blev afholdt der. Men vi har haft mange rigtig flotte solskinsdage om tirsdagen både i august og september.


    Golfbox – vi har i denne sæson skiftedes til at opsætte startliste og taste scorekort ind. Vi har forsøgt at orientere jer om, hvem der var ansvarlig i de forskellige måneder ved at sende mail ud. Næste år vil det stå ved tilmeldingen i GolfBox, hvem der er ansvarlig. 

     


    I Styregruppen har vi oplevet sæson 2023, som en sæson med god energi fra alle medlemmerne både på golfbanen og i de sociale arrangementer. Så fra os skal der lyde en stor tak til alle jer medlemmer. 


  • Årsmøde 2022

    Beretning


    Vi har i år haft en hel sæson uden corona restriktioner. Det har været dejligt efter to år, hvor vi har oplevet en del restriktioner. 

    Vi startede året med at afholde forårsmøde i begyndelsen af marts. Vi var 32 deltagere til mødet, hvoraf de 5 var nye ansigter i Dameklubben. På mødet var der en god stemning og snakken gik livligt. Vi fik hilst på hinanden igen efter en lang vinter og Styregruppen orienterede om: hvad Dameklubben kan tilbyde sine medlemmer, nye retningslinjer fra bestyrelsen for klubber i klubben og brug af Golfbox ved tilmelding til match, spisning og udflugter. De nye tiltag og de nye retningslinjer blev generelt modtaget positivt – dog var der bekymring i forhold til vejret, når man skulle tilmelde to dage i forvejen. Denne bekymring har vi dog ikke mærket til efter, at vi er kommet i gang med brug af Golfbox.

     

    Spilleplanen for 2022 blev også præsenteret på mødet. Den tidlige udgang i år er blevet rykket frem til kl. 10 efter ønske ved årsmødet i 2021. Den sene udgang blev fastholdt til kl. 18, da det bedst dækker medlemmernes behov. De nye retningslinjer fra bestyrelsen har betydet, at der har været løbende udgang og at der ikke har været arrangeret match i Dameklubben i juli måned. Der har selvfølgelig været mulighed for selv at booke privatrunder. I Styregruppen har vi oplevet det som en form for ferie - samtidig med at det har givet plads til greenfee spillere til gavn for klubben. 


    Vi har i år været 50 medlemmer og der har været ca. 30 spillere hver tirsdag til match. Det er dejligt, at der er så stor opbakning fra alle medlemmer både til match, udflugter og spisedage. I år har der også været flere med fra aftenholdet (dem der er på arbejdsmarkedet) til vores spisedage.  


    Som noget nyt har vi i år arbejdet med Golfbox ved tilmelding til match, spisedage og udflugter. 

    Når noget nyt sættes i søen, vil der altid være opstarts vanskeligheder. Vi startede med at få undervisning hos Barbara. Hun lavede en skabelon til os, som vi kunne kopiere. Ved sæsonstart troede vi, at vi kunne nøjes med at trykke på et par knapper, når vi skulle generere hold. Vi mødtes alle 4 efter første tilmelding for at være fælles om at starte sæsonen i Golfbox. Efter 2 1/2 time var vi ikke kommet i mål, så Karina tilbød at tage opgaven med hjem, så hun kunne nørde lidt med opsætningen. Det lykkedes heldigvis. Karina har været den, der har genereret hold efter tilmeldingen. Indtastning af scorekort har været fordelt imellem os. 


    Vi har i år haft 16 gange med match, hvor der har været udgang kl. 10 og kl. 18.  Desuden har der været 3 gange med spisning og alternativt spil og en 1 dagsudflugt og en 2 dages udflugt.  1- dags udflugten gik i år til Langesø. Vi var 20 deltagere, der i høj solskin kæmpede med en udfordrende bane. Efterfølgende serverede Douglas Huset en lækker middag for os og der blev delt præmier ud til vinderholdet.


    2 dages udflugten blev i år lagt søndag-mandag, for at tilgodese de medlemmer, der er på arbejdsmarkedet. Vi var 25 deltagere, hvoraf de 5 var fra aftenholdet (arbejdsramte). Turen gik i år til Haderslev, hvor vi havde to rigtig skønne solskinsdage. Alle kom med godt humør og en positiv indstilling, så der var plads til både seriøse golfspil, hygge, sjov og forskellige quiz. De morgenfriske nåede at besøge Domkirken og en gåtur rundt om Haderslev Sø. 


    Vedrørende præmieuddelingen har vi i år ændret beslutningen om, at vinderen skal være tilstede ved spisningen for at få sin præmie. Er man ikke tilstede, bliver præmien placeret i skabet i panelstuen. 


    Vi plejer at have spisedag en gang om måneden, hvor der uddeles præmier. I år har vi valgt spisedagen i august fra pga. 2 dages udflugten. Vi valgte derfor, at man for august måned kunne hente sin præmie i skabet i panelstuen. 


    Lady Fyn blev i år afholdt i Blommenslyst Golfklub. Vi var 7 deltagere fra Faaborg, der spillede i højt solskin. Vi fik masser af gode snakke på tværs af klubberne. Faaborg kom hjem med 2 præmier. En præmie i B rækken og en præmie for nærmest hul. Desuden fik vi inspiration til en ny golfsang, som vi brugte til vores udflugt. Næste år spilles Lady Fyn i Middelfart. 


    Til vores afslutning i dag den 2. oktober, hvor vi spiller alternativ match, afholder årsmøde og får en skøn festmiddag, er der 40 tilmeldte. Det er dejligt, at der er den store opbakning fra medlemmerne i Dameklubben. Vi håber at se mange af jer til vintergolf.

    Dameklubben har reserveret tider til vintergolf. Vi har fået Barbara til at booke tider om tirsdagen fra kl. 10.00. Vi har 3 tider og bliver der behov for flere tider, aftaler vi det med Barbara. Til vintergolf møder man op på hul 1 10 minutter før udgang med sit scorekort. De fremmødte aftaler selv, hvem der går ud sammen.    


  • Forårsmøde 2023

    FORÅRSMØDE I DAMEKLUBBEN


    Kære alle


    Dameklubben inviterer alle damer i Faaborg Golfklub til forårsmøde i golfklubben søndag den 12. marts fra kl. 10.00 – 12.00.  Der vil blive serveret kaffe/the og boller.

    Mødet afholdes i Hestestalden. 


    På mødet kan vi få hilst på hinanden igen, inden sæsonen starter. Nye medlemmer vil blive orienteret om, hvad Dameklubben kan tilbyde. Vi vil desuden orientere om planen for sæson 2023 – herunder 1 dags- og 2 dages udflugterne.  


    Tilmelding til mødet: via Golfbox eller til


     Margit Andersen


    Mail: mebba@stofanet.dk senest onsdag den 8. marts



    Bedste golfhilsner  


    Styregruppen

    Karina – Anette – Eva - Kitti – Margit



Kommende Events

    Share by: