GENERALFORSAMLING


Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2023 i Faaborg Golfklub


torsdag den 7. december 2023 kl. 19.00 i Hestestalden


Klik for at se  indkaldelsen som pdf 

Klik for at se generalforsamlingslides som pdf 


Dagsorden iflg. vedtægterne:


1. Valg af dirigent


2. Aflæggelse af bestyrelsens beretning for det forløbne regnskabsår

 

3. Forelæggelse af det reviderede regnskab med revisionspåtegning til godkendelse

 

4. Forslag fra bestyrelsen

 

5. Forslag fra medlemmerne

 

6. Forelæggelse af budget til orientering og fastsættelse af medlemskontingent

 

7. Valg af bestyrelsesmedlemmer

 

Følgende bestyrelsesmedlemmer er på valg:

 

  • Claus Halken
  • Jette Wulff
  • Lars Rindum

 

Derudover udtræder Brian Lüthje pr. datoen for generalforsamlingen af bestyrelsen af personlige grunde.

 

Bestyrelsen foreslår valg af følgende:

 

  • Claus Halken
  • Jette Wulff
  • Lars Rindum
  • Finn Bonde Schaarup

 

8. Valg af 1. og 2. suppleanter

 

Bestyrelsen foreslår følgende:

 

  • Trine Twistmann Henriksen
  • VAKANT

 

9. Valg af revisor og revisorsuppleant

 

Bestyrelsen foreslår genvalg af BDO.

 

10. Eventuelt

 

 

På bestyrelsens vegne

Jens Ferdinand, formand 



Ekstraordinær generalforsamling i Faaborg Golfklub


onsdag den 11. januar 2023 kl. 20.00 i Klubhuset


Klik for at se  indkaldelsen som pdf 

Klik for at læse vedtægter som pdf 


Dagsorden:


  1. Valg af dirigent
  2. Godkendelse af vedtægtsændringer


Endelig godkendelse af det på den ordinære generalforsamling 2022 godkendte forslag til vedtægtsændringer.


Det godkendte forslag til nye vedtægter er sammen med nærværende indkaldelse, i henhold til gældende vedtægter, lagt op på klubbens hjemmeside og er opsat på opslagstavlen i klubhuset.


Faaborg, den 2. januar 2023



På bestyrelsens vegne

Jens Ferdinand, formand


Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2022 i Faaborg Golfklub


torsdag den 8. december 2022 kl. 19.00 i Hestestalden


Klik for at se  indkaldelsen som pdf 

Klik for at læse vedtægter, sammenligning 2018-2022 som pdf 

Klik for at læse BDO's forklaring ift udvidet gennemgang


Dagsorden iflg. vedtægterne:


1. Valg af dirigent 


2. Beretning af klubbens virksomhed i det forgangne år 


3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 


4. Forslag fra bestyrelsen 


  • Forslag til vedtægtsændringer 


5. Forslag fra medlemmerne 


6. Forelæggelse af budget, og fastsættelse af medlemskontingent 


  • 2 alternative forslag til forhøjelse af medlemskontingent 


7. Valg af bestyrelsesmedlemmer 


Følgende bestyrelsesmedlemmer er på valg: 

  • Jørgen Bremholm – modtager ikke genvalg 
  • Søren Pedersen – modtager ikke genvalg 
  • Lars Rindum – indtrådt i stedet for Helle Lieutenant - modtager ikke genvalg 


Bestyrelsen foreslår følgende: 

  • Jørgen Nørregaard Dahl 
  • Jens Ferdinand 
  • Brian Lüthje 


8. Valg af 1. og 2. suppleant 


Bestyrelsen foreslår følgende: 

  • Lars Rindum 
  • Trine Twistmann Henriksen 


9. Valg af revisor og revisorsuppleant 


Bestyrelsen foreslår genvalg af BDO. 

For de kommende regnskabsperioder foreslår bestyrelsen et valg af revision efter Erhvervsstyrelsens erklæringsstandard for små virksomheder, udvidet gennemgang. 


10. Eventuelt 


På bestyrelsens vegne 

Jørgen Bremholm, formand


  • December 2022 - Resumé af bestyrelsens beretning v/afgående formand Jørgen Bremholm

    December  2022 - Resumé af bestyrelsens beretning v/afgående formand Jørgen Bremholm


    Efter generalforsamlingen 2021, som på grund af Corona-udfordringerne dækkede en periode på 2 år, havde bestyrelsen set frem til en mere ”normal periode”, hvor alle på det nye hold var klar til at trække i arbejdstøjet.


    Det gik dog ikke helt som forventet, da bestyrelsen på grund af sygdom og jobskifte hurtigt var 2 mand nede. Specielt det ene frafald var en udfordring, nemlig kassererposten, så gode råd var dyre. Heldigvis var klubbens tidligere kasserer Børge Bisgaard villig til med kort varsel at træde til, hvilket vi i bestyrelsen er meget taknemmelige for.


    Bestyrelsen har indenfor de sidste 6 år, arbejdet med fokus på og udgangspunkt i økonomien, så FGK igen blev i stand til at realiserer tidligere års udskudte investeringer i både bane og bygningsmasse. Flere møder har været afholdt med fagligt kompetente mennesker, der har vejledt på forskellig vis, MEN der var én, der ville det anderledes: 24/2 2022, gik Putin ind i Ukraine og på meget kort tid var usikkerheden omkring driftsomkostningerne i klubben af en sådan karakter, at alle projekter blev lagt i skuffen, og der ligger de klar til en ny bestyrelse, når tingene forhåbentligt igen er normaliseret.


    GREENFEE: Gennemgang af årsregnskabet, vil jeg overlade til Søren Pedersen, men vil lige nævne et enkelt nøgletal, nemlig greenfeeindtægten i 2021/22, som blev på knap 900.000 kr. inkl. FGO, med andre ord en væsentlig del af klubbens indtægter – noget, der skal fastholdes, og som er i tråd med de forbedringer af bane og klubhus, som bestyrelsen har arbejdet med.


    MÅLSÆTNINGER: Bestyrelsen blev på sidste generalforsamling opfordret til at forbedre kommunikationen til medlemmerne. Desværre må vi erkende, at vi ikke er kommet i mål med denne målsætning. Vi kom heller ikke i mål med en anden væsentlig målsætning, nemlig at øge rekrutteringen via de sociale medier. Dette beklager vi fra bestyrelsen, men den fortsættende bestyrelse har begge områder som vigtige fokuspunkter i den kommende sæson.


    AKTIVITET PÅ BANEN: Der blev i sæsonen spillet 18.773 runder – af disse spillet af ikke mindre end 5.336 gæstespillere. Dette er ca. 700 færre end 20/21 - den store Corona sæson - men marginalt bedre end sæsonen før. Det er bestyrelsens forventning at antallet af gæstespillere vil stige de kommende år, ikke mindst grundet udseende/standarden af vores bane, hvilket bekræftes af de mange positive tilbagemeldinger fra vores gæster hen over sæsonen. Ét er banen, men glædeligt er det også, at mange gæster omtaler den gæstfrihed, de møder i klubben, såvel i sekretariatet som hos medlemmerne – tak for det, det spørges omkring.


    Når vi taler om gæstespillere, vil jeg benytte lejligheden til at understrege, at det alene er vores chefgreenkeeper Søren Nielsen, som vurderer, om vores bane kan klare belastningen, og som har bemyndigelse i så fald at lukke banen. Dette har hidtil aldrig været tilfældet.

       

    DEN FYNSKE ORDNING fortsætter uændret i den kommende sæson, således at alle fuldtidsmedlemmer på hverdage, kan spille hinandens baner for 250.- kr. IKKE deltagende klubber er stadig ÆRØ og Great Northern.


    FGO samarbejdet fortsætter ligeledes i 2023 på uændrede vilkår, og jeg vil her gerne understrege, at FGK har stort udbytte af denne ordning.


    BUGGIES: Vi har nu 10 buggies til glæde for både gæster og vores kasserer, MEN HUSK, medlemmer kan også leje dem for kun 100 kr./runde!


    MEDLEMSTALLET pr. 30/9-22 var 564, heraf 422 fuldtidsmedlemmer – altså i forhold til sidste år en lille nedgang på 4 fuldtidsmedlemmer.


    KLUBBER I KLUBBEN: Der blev afholdt formandsmøde den 26/11-22, hvor erfaringerne fra den forløbne sæson og planerne for det nye år blev fremlagt.


    Der har været god aktivitet hele vejen rundt. Yderligere information vedr. K-i-K kan fås hos styregrupperne i de enkelte klubber, og relevante informationer vil blive lagt på hjemmesiden, så snart de foreligger.


    MEDLEMSMØDE I JANUAR: Som tidligere nævnt, er den fortsættende bestyrelse allerede i gang med arbejdet frem mod den kommende sæson og vil straks efter nytår indkalde til medlemsmøde med fokus på en øget frivillig indsats.


    Det frivillige arbejde i klubben er i den aktuelle situation med stigende energi- priser o.s.v. i endnu højere grad en tidligere altafgørende for klubben, og på medlemsmødet vil bestyrelsen præsentere de områder/opgave, hvor man ser muligheder for at øge den frivillige indsats - såvel i permanente arbejdsgrupper som til ad hoc opgaver/arrangementer.


    Bestyrelsen opfordrer til, at medlemmerne på mødet også fremkommer med deres bud på, hvorledes vi i den kommende sæson kan hjælpe hinanden med løsningen af diverse praktiske opgaver.


    Datoen for medlemsmødet er foreløbig fastsat til 1. februar kl. 19.00


    TAK TAK TAK: Jeg vil på bestyrelsens vegne til slut igen takke for det store frivillige arbejde der lægges i klubben - ingen nævnt, ingen glemt - men uden jeres indsats så tingene meget anderledes ud.

Share by: